Harmonogram i procedura przygotowania ostatecznych deklaracji maturalnych
Ostateczne deklaracje maturalne uczniowie klas III składają do wychowawcy klasy (termin złożenia ustala wychowawca).
Wychowawca weryfikuje poprawność, kompletność i zgodność złożonej deklaracji z przesłanym plikiem a następnie składa uporządkowany zgodnie z listą w dzienniku komplet deklaracji w sekretariacie szkoły do dnia 2 lutego 2017r.
W dniu 6 lutego 2017 młodzież za pośrednictwem wychowawcy otrzymuje zestawienie deklaracji klasy, dokonuje weryfikacji zestawienia i podpisując się potwierdza poprawność. Zweryfikowane zestawienie wychowawca dostarcza do sekretariatu tego samego dnia.
Każdy uczeń klasy III:
- składa podpis na wstępnej deklaracji informując w ten sposób, że nie nanosi na niej żadnych zmian
lub
- wypełnia ostateczną deklarację maturalną i składa ją zamiast deklaracji wstępnej (deklaracje wstępne do końca roku szkolnego pozostają w dokumentacji wychowawcy).
W celu wypełnienia deklaracji uczniowie powinni wykonać następujące czynności:
- Pobrać DEKLARACJĘ MATURZYSTY i zapisać na dysku lokalnym komputera (deklaracja nie jest edytowalna w oknie przeglądarki).
- Otworzyć pobrany plik Zal1a_N.pdf za pomocą czytnika dokumentów PDF (np. Acrobat Reader)
- Wypełnić DEKLARACJĘ MATURZYSTY i zapisać edytowany plik pod nazwą Nazwisko_Imie_Klasa.pdf (np Kowalczyk_Anna_3G.pdf).
- Wydrukować dwustronnie wypełnioną deklarację, podpisać ją i dostarczyć wychowawcy klasy.
- Wysłać pocztą elektroniczną zapisany plik Nazwisko_Imie_Klasa.pdf na adres odpowiadający klasie
klasa |
|
Klasa A | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Klasa B | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Klasa C | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Klasa D | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Klasa E | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Klasa F | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Klasa G | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Klasa H | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Absolwenci |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych wraz z deklaracją składają wniosek o dostosowanie warunków egzaminu maturalnego do ich potrzeb, dołączając do deklaracji opinię/orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej lub zaświadczenie lekarskie (pomocy udzieli pedagog szkolny).
UWAGA:W deklaracji należy wpisać następujący kod szkoły: 146401-10106
Absolwenci przystępujący do matury po raz kolejny składają tylko deklaracje ostateczne do 7 lutego 2017r.
Informacja dla absolwentów z lat poprzednich.
Egzamin maturalny z każdego przedmiotu obowiązkowego i przedmiotu dodatkowego na danym poziomie, zarówno w części ustnej jak i pisemnej jest odpłatny (50 zł) dla:
- absolwentów, którzy po raz trzeci i kolejny przystępują do egzaminu maturalnego z tego samego przedmiotu obowiązkowego lub z tego samego przedmiotu dodatkowego,
- absolwentów, którzy przystępują do egzaminu maturalnego z tego samego przedmiotu dodatkowego, którzy w poprzednich latach zgłaszali chęć do zdawania , ale na egzamin z tego przedmiotu nie zgłosili się.
Opłatę należy wnieść w dniach 1.01 – 7. 02 2017 r. na specjalne konto podane przez OKE. Opłata nie podlega zwrotowi w razie rezygnacji lub nie zgłoszenia się na egzamin. Dyrektor OKE może zwolnić z opłaty osoby o niskim dochodzie.
Procedura składania deklaracji:
1. Pobrać z witryny szkolnej odpowiedni plik, wypełnić i wydrukować dwustronnie stosowną deklarację (oraz przesłać plik):
Załącznik1a N – dla absolwentów z lat 2015 - 2016
Załącznik1d S – dla absolwentów z lat 2005 - 2014
2. Pobrać druki i wypełnić:
Informacja o wniesieniu opłaty za egzamin maturalny - załącznik 26a
i ewentualnie
Wniosek o zwolnienie z opłaty za egzamin maturalny - załacznik 26b.
3. Uzgodnić wysokość opłaty z OKE (niezbędny kontakt z OKE Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
W treści e-maila należy podać: imię i nazwisko, nr pesel, przedmiot, nazwę i adres szkoły, w której absolwent przystępował do egzaminu maturalnego.
4. Wypełnione dokumenty złożyć w szkole do dnia 7 lutego 2017 r.
Złożenie deklaracji bez załączników 26a/b może skutkować nie dopuszczeniem do egzaminu.
Dokumenty uprawniające do dostosowania warunków i form egzaminu należy złożyć do macierzystej szkoły do 31 grudnia 2016r. Dyrektor szkoły do dnia 10 lutego 2017r przedstawi sposób/y dostosowań, zaś absolwent złoży oświadczenie o skorzystaniu bądź nie z zaproponowanych dostosowań (do 14 lutego załącznik nr 4b).
W uzasadnionych przypadkach absolwent może przystąpić do egzaminu maturalnego w innej szkole niż szkoła, którą ukończył. Wniosek wraz z uzasadnieniem (zał.nr 2) wraz z deklaracją (zał.1a) należy złożyć do macierzystej szkoły do dnia 31 grudnia 2016r. Dyrektor OKE poinformuje absolwenta o sposobie rozpatrzenia wniosku (do 10 marca 2017 r.)